Användare:Lösen:
Glömt lösenordet?
Hem

Bildutställning Miljöalmanackan 2009

Från 14/1 och cirka en månad framöver pågår bildutställningen Miljöalmanackan 2009 på Tegelväggen i Folkets Hus.
Bilderna i 2009 års utgåva av Miljöalmanackan är tagna av medlemmar i klubbarna Fyrklövern/Aero Fotoklubb, Fotoklubben 8 Bländare samt Trollhättans Fotoklubb. Totalt lämnade klubbarna in knappt 100 bidrag inför bildurvalet. Här presenterar vi de bilder som Trollhättans Fotoklubb bidrar med i utställningen.

Bilderna i det vänstra bildspelet valdes ut som omslags-bild och månadsbilder till almanackan så kanske har du redan sett dem?

Bildspel Miljöalmanackan 2009 - Trollhättans Fotoklubbs publicerade bilder

Bilderna i det högra bildspelet har vi i klubben själva valt ut bland de bilder som lämnades in men inte antogs till almanackan. Vi tycker det är kul att få visa dem så här istället. Bedöm själv om rätt bilder kom med...

Bildspel Miljöalmanackan 2009 - Trollhättans Fotoklubbs val bland de refuserade bilderna

Ansvarig utgivare för Miljöalmanackan är Trollhättans stad. Den första almanackan började man arbeta med 1999. Upplagan för 2009 är 29800 exemplar, och den delas ut till alla hushåll i Trollhättan. Dessutom brukar man under året skicka ut den till nyinflyttade i kommunen, samt dela ut den vid studiebesök etc.

Almanackan finns även att hämta på Trollhättans stads hemsida.

Sidan senast uppdaterad 2011-11-28. Sidan har haft 1644 besökare denna månad. Totalt 235560 besökare sedan starten.